med-motEDS

Lampor

Av med-moteds - 2015-10-06 17:10

Mannen jobbade hemifrån o sjuka sig sen för o kurera sin förkylning.

Ja skicka ungarna till skolan o när ja hade väckt mannen körde jag ner till stan. Skulle hämta ut medicin men fick endast mannens med mig hem. Köpte även garn till mitt lampprojekt. 

I färgaffären köpte jag gips till lite bokstäver jag tänker gjuta o så tapetlim till lampan.


Bakade paj- gjorde mycket pajdeg men bara en liten paj o resten av degen hamnade ogräddat i min mage ( även lite i dotras o pytte i sonens) vilket gjorde mig illamåendes därefter. Ja ja får ju skylla mig själv...


Gjöt ett gäng bokstäver i min bokstavsform. tänkte kunna skriva Höstmys, halloween, god jul

Vilket betyder

H I      H I      G I

ö I      a I       o I

s I I     l II      d I

t I       o I       j I

m I      w I      u I 

y I       e II      l I

          n I

Alltså behöver jag gjuta S, L & E en runda till:-) och i blev där nog för lite gips i så ja gör ett nytt imorgon:-)


Gjorde en enkel lampa av en ljusslinga för 20kr, ett kopparnät som egentligen ska sitta runt ett "glas" o vara en vas o en urdiskad gammal sylt/senapsburk. Totalt 30kr

 


Påbörjade min lampa också. Garnet fick ligga i tapetlim o lite vatten i flera timmar. Oljade min pilatesboll o la den i en spann.

Började o snurra garnet om pilatesbollen.

    

 

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards