med-motEDS

Semester del 1.4

Av med-moteds - 2016-07-18 11:15

17 juli tog oss ut i skogen för blåbärs plock. O så mycke blåbär har vi aldrig sett förr. Man kunde tappa bär utan nån fara då de bara va o plocka nytt.  Plockade en dryg liter innan vi fikade. Blev totalt 3 l m oss hem. Sonen tappade ut sin mugg ok vatt ledsen en stund.

Körde genom skogen o tog oss ut för kantarellsök. Hitta inga men min rygg höft o ben smärtade. Manne kolla några fler stöllen sen. Blev offroad körning oxå innan väge tog slut.
Upp t borgholm där vi skulle köpa fisk. Köpte en korv var där först, min kropp smärta o protestera m illamående o matthet. Blev fisk i bödahamn istället o då mådda ja kass. La mig när vi kom hem o sov tungt ett tag.. ingen kvällspromenad ikväll inte. Ja rensade blåbären o gjorde paj medan mannen o sonen gick tipspromenaden.
Blåste som sjutton när vi la oss.

18juli vaknade o hörde kluck kluck utanför o sängen va tom bredvid mig. Mannen som fortsatte sitt bilputsande från gårdagen.
Tvöttar maskin3 på campingen. Ungarna äter frukost vid 12.... o ja njuter ute på en filt utanför vagnen. Blir en dag hemma vid idag. Skulle vart stranden men de blåser lite o e sol o moln om vartannat. Imorgon visar de strålande sol, passar böttre m stranden då.

semester del 1.3

Av med-moteds - 2016-07-16 11:15

15min arma rygg. Jisses va ont ja hade när ja vaknade. Fick dra mig upp o ur sängen. Smärtis. Satte mig i soffan o surfa en stund innan ja käka frukost.när fam väl vakna åt de frukodt o vi skojja en massa. Gjorde oss klara för en tur t borgholm. Ja blev superbesviken på mannen då han dkojjade bort mitt allvar när  sonen berätta hur en pojke på fotbollsplanen fått sonens boll i huvudet o ja fröga om han bett om ursäkt.

Blev en mysig stund i borgholm m gatuköks lunch, fönstershopping o glasscafe.
HEMMa igen gick barnen t aktivitetshuset. Kom efter en stund när ja vilade o bad om o få kolla film där. Fick fixa kök snabbt o lätt så de fick va där o kolla sen. Efter filmen spelade de fotboll i flera timmar. Mannen o ja softa i vagnen. Kolla bla tv om nice dådet.

16 vakna starx innan 9 o nör ja skulle kliva smidigt över mannen ramla ja o höll på o landa på sonen.... satte mig o löste i soffan innan ja tog frukost.

semesterndel 1.2

Av med-moteds - 2016-07-14 11:00

9 juli dags o packa ihop oss. Tältet va ff fuktigt. Kom ivög redan vid 9nsnåret. Fyllde gasol på vägen. 18kr/ kg.
Käkade frukost ute hos mamma.
Ja körde tillbaka o hömtade ut på posten. Mannen röjde vagn o bil o ungarba badsde m mormor.
Kom t en husvagnsfirma 2 min innan de stöngde. Köpte toamedel, 2 för 200, billigt!
Anlände kallekrona

10 juli va inne o tröffade en eds.are o hennes familj på ett fik medan familjen fiskade m släkten.
Softade mest resten?

11juli marinmuseet. Ungarna fiskade ja softade.

Nån dag här vill ja minnas ja hade migrän o tog relpax. Men minns inte exact hur o när.

12 lämna campingen för en ställplats. Mannen fick en nice upplevelse vid toatömningen hahah.
Besökte tjurkö. Vacker liten ö där vi fikade på tonfisk maxkor o kaka.
Loppan badade en sväng.

13 lämnade ställplatsen för öland. Stannade o provianterade i kalmar o passa på o luncha på parkeringen.

14 hurra hurra hurra för kronprinsessan!
Va en sväng på shopping på norra delen. På sen em åkte vi till havet o ungarna badade medan ja o mannen satt m handduk om oss o frös på stranden....
Migrän idag eller igår. Relpax.

semester del 1.1

Av med-moteds - 2016-07-08 11:30

6 ff lite smärtfeber. Men baara o köra på o packa.
Va ju tvubgba o komma iväg.
Mannen visade en tråkig sak.
Kom ivög nöstan som planerat. Via husvagns affören o visade upp lite. Fixk veta ja kan lämna in t mina vänner som kan fixa småfel.
Vidare i regn t campinhen. Vi låg på en bra o hög plats. Vänner o svärmor låg i en grop o oh va vatten.
Upptäckte ändrad samlingstid

7 dags för beachen. En mamma kom m packning. Ja släppte familjen o drog t naprapaten. Hem o hämta picknicken o ner på beachen.
Kul dag på beachen. Hade grymt onda punkter, ja som tyckte de kändes bra innan.... efter behandlingen satte ja nig på marken o fick mer ont i vä skinka ben ryggslut igen. Befarade en akut tid dagen efter.
På kvällen va ja ute m gamla gymnasieklassen.supernice
3grabbar fjantades i förtältet när ja kom hem.

8 stekte 35-40 pannkakor t grabbarna o min familj. Packade fika korg medan mannen skjutsade ner pågarna. Mannen körde sen hem t huset o hämtade ett gäng grejer vi glömt....
Ja satt på beacheb hela dagen. Slitna på kvällen o besök av svärmor t fikat. Sonen somnade nästan mot mig i soffan.

semester del 1.0

Av med-moteds - 2016-07-04 10:45

30 hjälpte sonen  m packningen tog relpax för o kunna köra sen. Körde o plocka upp vagnen o sen t mamma o pappa. Ja o donnan sov där på natten. Fredagen körde ja o kikade match m sonens lag.

På em plocka ja upp fasters påg o så körde vi på match igen. På kvällen följde donnan m min bror o fasters påg hem o min man dök upp.

Konstigt o käka ihop ja o mannen m mina föräldrar. De e läääänge sen...

Tidig lördag 2 för ny match denna gång i sällskap m mannen. Sonen va avbytare i första halvlek men blev inbytt som målis i halvlek 2...

Tillbaka hem t mamma för lunch o husvagnsfix. Pappa fixa laddare.

T match igen o päronen va med. Grabben stod åter i mål o de vann!,

Skjutsa päronen på konsert, handlade mat, fixade o tvättade husvagnen. Fikade o sen va vi åter taxi.

3 fick vi upp o va på plats t 8 för en annorlunda match då egentliga motståndaren åkt hem...

Hem o åt frukost o packade ihop oss, mamma o ja gick en runda o aj aj min vä höft o ner i benet så som efter olycka. Tänkte attans. Mycke sittande på hårt underlag o fel säng...hämtade hem donnan o sen koppla vi o drog hemåt. Plockade upp sonen vid bussen. En supertrött men nöjd påg.

4 upptäckte ja glömt o ta medicinen för nervsmärta o b12 i 4dar... inte konstigt ja hade ont,,,,,

Mådde kymigt i hela kroppen . Både abstinens o sen insättning. ?. Illamående o helt matt.

Plocka o fixa lite t husvagben o hemmet. Men ja orka inte mycke utan hjärtklapp osv, mannen kom hem på em .ja vilade mycket